Comenius - Following the Famous Scientists

Обновено 2010-07-22
webmaster hr_yassenov@abv.bg

Впечатления на шведската група

Нашето пътуване до България беше нещо, което ще помним до края на живота си. Беше невероятно забавно и обогатяващо и всички ние намерихме нови приятели.
Групата от Швеция се състоеше от 9 души- двама учители и седем ученици. Учителите бяха настанени в хотел, а учениците живяха у семейства-домакини. Пристигнахме в България на 15 март, следобяд, и бяхме посрещнати от нашите домакини в училището. Вечерта прекарахме заедно със семействата-домакини у дома.
Първи ден Сутринта отидохме в училището, за да участваме в церемонията по откриването. Видяхме български народни танци, музикално представление и кратка ппрезентация за Стамен Григоров. След това посетихме някои учебни часове и играхме игри в спортната зала. Обядът за всички участници в проекта беше сервиран в ресторант в града. После гостите отидоха на разходка из града, водени от няколко български ученици, която завърши със среща с кмета на Етрополе. Вечерта имахме дискотека в училището.
Втори ден Качихме се на автобуса рано сутринта и отпътувахме за родното място на Стамен Григоров. По пътя се отбихме в мандра, където бяхме почерпени с токущо произведено шоколадово мляко и разведени,за да видим как се прави киселото мляко. Обядвахме в ресторант в градче, в близост до малкото село, което беше целта на нашето пътуване. Там посетихме музея на киселото мляко, който беше много малък и, за съжаление, не много интересен за половината от групата, оказали се без екскурзовод (нямаше как всички да се поберат едновременно). Пътуването обратно до Етрополе продължи 4 часа и когато се прибрахме, вече беше много късно.
Трети ден Тръгнахме от Етрополе с автобус отново рано сутринта. Най-напред отидохме до страхотна пещера, която всички харесахме много- тя беше много голяма и красива! Продължихме пътуването до голям град, където видяхме стара крепост, обядвахме и имахме малко свободно време за разглеждане на магазините за сувенири.
Четвърти ден Отпътувахме за София. Там посетихме Националния Исторически Музей, разходихме се из центъра на града, видяхме катедрала, а преди да тръгнем обратно за Етрополе вечерта, прекарахме малко време в голям пазарен МОЛ. Последният ден заминахме за летището по-късно сутринта, имахме малко време да се сбогуваме с нашите домакини. Когато автобусите потеглиха, всички плачеха.